Veelgestelde vragen

Dal van de Ruiten Aa

Bekijk hier de veelgestelde vragen over een verblijf in het Dal van de Ruiten Aa.

Aankomst & Vertrek

Hoe moet ik het chalet achterlaten bij vertrek?

We verzoeken je vriendelijk om het chalet netjes en bezemschoon achter te laten en het beddengoed af te halen. Vervolgens kan het chalet door onze schoonmakers klaargemaakt worden voor het volgende verblijf. Vuile vaat dient afgewassen en opgeruimd te zijn. 

Moet ik de bedden afhalen bij vertrek?

Ja, bij vertrek dienen alle bedden afgehaald te worden en het bedlinnen in de daarv0or bestemde wasmand gelegd te worden.

Waar moet ik de sleutel afgeven bij het uitchecken?

Bij het verlaten van het chalet kun je de huissleutel terugplaatsen in het daarvoor bestemde sleutelkastje bij de hoofdpoort.

Is het mogelijk om later uit te checken?

Uitchecken dient op maandag of vrijdag gedaan te worden voor 10:00 uur.

Indien je later wenst te vertrekken, kun je tijdens het verblijf bij de gastheer vragen naar de mogelijkheden.

Is het mogelijk om eerder uit te checken?

Uitchecken dient op maandag of vrijdag gedaan te worden voor 10:00 uur.

Wil je het verblijf verkorten? Dan kun je dit kenbaar maken bij de gastheer. Houd er wel rekening mee dat de kosten voor de gereserveerde periode volledig voldaan moeten worden. 

Waar kan ik terecht als er iets is tijdens het inchecken?

In dit geval kun je contact opnemen met het noodnummer van Dal van de Ruiten Aa. Dit nummer is te vinden op de deur van het chalet. 

Is het mogelijk om later in te checken?

Inchecken is mogelijk tussen 15:00 uur – 17:00 uur.

Indien je later wenst in te checken, kun je contact opnemen met de gastheer van het Dal van de Ruiten Aa. 

Is het mogelijk om eerder in te checken?

Inchecken is mogelijk tussen 15:00 uur – 17:00 uur.

Eerder inchecken is alleen in samenspraak mogelijk. We hebben tot 15:00 uur nodig om het chalet gereed te maken voor aankomst. Het kan voorkomen dat het chalet eerder gereed is gemaakt.

Accomodaties

Zijn er huisdieren toegestaan in de chalets?

Het is helaas niet mogelijk om een huisdier mee te nemen in het chalet.

Mag ik barbecueën bij het chalet?

Ja, het is toegestaan om te barbecuen bij het chalet. Er zijn barbecue-faciliteiten aanwezig.

Mag ik bezoek ontvangen in het Dal van de Ruiten Aa?

Dit is alleen toegestaan in overleg met de gastheer.

Wordt het chalet tijdens mijn verblijf schoongemaakt?

Nee, het chalet wordt gedurende het verblijf niet schoongemaakt. Indien je dit wel wenst, kun je dit tijdens het verblijf aanvragen bij de gastheer.

Kan ik ook zelf de woning schoonmaken en geen schoonmaakkosten betalen?

Nee, dit is niet mogelijk. De eindschoonmaak is een verplichte service/kostenpost.

Is de eindschoonmaak bij de prijs inbegrepen?

Ja, de eindschoonmaak is inbegrepen in het totaalbedrag.

Zijn de bedden bij aankomst opgemaakt?

Ja, de bedden zijn bij aankomst opgemaakt.

Is het bedlinnen bij de prijs inbegrepen?

Ja, deze kosten zijn bij de prijs inbegrepen. Op de factuur wordt het totaalbedrag overzichtelijk opgesplitst in de diverse kostenposten.

Worden de bedden verschoond tijdens mijn verblijf?

Nee, de bedden worden niet standaard verschoond tijdens het verblijf. Het is echter wel mogelijk om de bedden te laten verschonen. Neem hiervoor tijdens het verblijf contact op met de gastheer.

Is er een oven aanwezig in het chalet?

Ja, in alle chalets is een oven aanwezig.

Is er een magnetron aanwezig in het chalet?

Ja, in alle chalets is een magnetron aanwezig.

Welke koffiemachine staat er in het chalet?

In het chalet staat een snelfiltermaling koffiemachine gereed, inclusief filters, koffie, thee, suiker, koffiemelk en een lekkere koffiesiroop.

Beschikt elke chalet over een airco?

Ja, in elk chalet is een airco aanwezig. We vragen wel verstandig om te gaan met het stroomverbruik hiervan met oog op het klimaat.

Is er een schuur aanwezig waar ik mijn fiets kan stallen?

Ja, er is een ruimte beschikbaar voor het opladen van elektrische fietsen waar tevens de fiets gestald kan worden.

Is er een wasmachine aanwezig?

Nee, de chalets beschikken niet over een eigen wasmachine.

Dal van de Ruiten Aa

Kan ik met creditcard of pin betalen op het Dal van de Ruiten Aa?

Nee, het is niet mogelijk om met creditcard of pin te betalen op het Dal van de Ruiten Aa. Contant is daarentegen wel mogelijk.

Is er een oplaadpunt voor elektrische auto's?

Ja, er is een oplaadpunt voor elektrische auto’s. Hiervoor wordt wel een vergoeding per dag in rekening gebracht.

Waar kan ik vinden wat er te zien en te doen is in de omgeving van het Dal van de Ruiten Aa?

Op de website staan de meest populaire wandel- en fietsroutes uitgeschreven. Daarnaast vind je een uitgebreide map in de chalets met een verzameling van leuke uitjes en bezienswaardigheden. Ook kan de gastheer altijd actuele uitjes adviseren. Daarnaast zijn er vele websites te bezoeken met leuke tips.

Zijn er fietsroutes/wandelroutes verkrijgbaar op het Dal van de Ruiten Aa?

Ja, deze liggen ter inzage in de map in het chalet.

Is een zakelijk verblijf toegestaan op het Dal van de Ruiten Aa?

Ja, zakelijk verblijf van korte duur is toegestaan op het Dal van de Ruiten Aa.

Is een langverblijf toegestaan op het Dal van de Ruiten Aa?

Ja, het is mogelijk om een chalet voor langere duur te huren, echter niet langer als 6 maanden aaneengesloten. 

Wijzigen & Annuleren

Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

Dat kan via het eigen account, of per mail.

Hoe annuleer of wijzig ik mijn boeking?

Wijzigingen kunnen via de email kenbaar gemaakt worden. Annuleringen verlopen via het eigen account. Hiervoor staat een link in de bevestigingsmail die verstuurd is.

Hoe kan ik bijgeboekte extra’s toevoegen, wijzigen of annuleren?

Je kunt bijgeboekte extra’s toevoegen, wijzigen of annuleren door een email te sturen of dit tijdens het verblijf op tijd kenbaar te maken.

Krijg ik het prijsverschil terug als ik mijn boeking wijzig?

Nee, je krijg het prijsverschil niet terug als je de boeking wijzigt.

Kan ik mijn verblijf kosteloos annuleren?

Nee, aan een annulering zitten altijd kosten verbonden. Meer informatie hierover kun je terugvinden in de algemene voorwaarden.

Wat gebeurt er met de factuur als ik besluit geen gebruik meer te maken van mijn boeking en deze niet annuleer?

Als je besluit om geen gebruik meer te maken van de boeking en het verblijf niet annuleert volgens onze algemene voorwaarden, dan spreken we van een ‘No-show’. Bij een No-show wordt de gehele reissom in rekening gebracht. Dit wordt gedaan omdat het chalet voor jou en jouw gezelschap is vrijgehouden in de desbetreffende periode. 

Mijn boeking

Wat wordt er gedaan met de gegevens die ik invul op de website?

De gegevens worden uitsluitend gebruikt voor de huur van een chalet op het Dal van de Ruiten Aa. In onze privacyverklaring kun je hier alles over lezen. 

Wat zit er allemaal bij de reissom inbegrepen?

De reissom bestaat uit onderstaande kostenposten:

– Huur
– Eindschoonmaak
– Toeristenbelasting
– Borg
– Eventuele extra diensten die zijn toegevoegd
Kan ik extra’s bijboeken?

Ja, bij een verblijf in het Dal van de Ruiten Aa zijn er meerdere extra’s bij te boeken. Alle diensten kun je terugvinden op onze website.

Zijn hand- en keukendoeken bij de reissom inbegrepen?

Ja, zowel (bad)handdoeken als keukendoeken zijn bij de reissom inbegrepen.

Waarom heb ik mijn borg niet of maar voor een deel teruggekregen?

Dit kan verschillende redenen hebben zoals schade in het chalet of het ontbreken van spullen. De gastheer kan je hier meer over vertellen.

Zijn er nog bijkomende kosten die ik moet betalen bij aankomst op het Dal van de Ruiten Aa?

Nee, er zijn geen bijkomende kosten tijdens het verblijf. Dit geldt wel als je voor een extra dienst kiest tijdens het verblijf.

Krijg ik een bevestiging van de betaling van mijn boeking?

Ja, zodra de betaling ontvangen is wordt de reserveringsaanvraag definitief. Hiervan ontvang je per mail een boekingsbevestiging met betaalbevestiging.

Ik heb per ongeluk teveel betaald, hoe krijg ik dit bedrag terug?

Mocht er per ongeluk teveel overgemaakt zijn, dan crediteren wij uiteraard het verschil en storten dit terug op het bij ons bekende rekeningnummer. 

Naar welk rekeningnummer moet ik mijn betaling overmaken en moet ik hier nog iets bij vermelden?

Betaalwijze: Bankoverschrijving
IBAN: NL81 INGB 0006 5857 35
BIC: INGBNL2A

We verzoeken het openstaande bedrag binnen 5 dagen te voldoen om de reservering definitief te maken. Gebruik de boekings-ID als betalingsreferentie. Is de betaling na 5 dagen niet ontvangen, dan vervalt het recht van reserveren.

Tijdens het verblijf

Is er een parkeerplaats bij het chalet?

Ja, elke accommodatie beschikt over een eigen parkeerplaats. Waar plek is voor 1 auto. 

Is er wifi beschikbaar in het chalet?

Ja, bij het Dal van de Ruiten Aa is draadloos internet aanwezig en is geheel gratis.

Wat is het WiFi wachtwoord?

Het WiFi wachtwoord kun je vinden in de map in het chalet.

Is het mogelijk om door een taxi opgehaald te worden op het Dal van de Ruiten Aa?

Ja, dit is mogelijk. Informatie over lokale taxibedrijven vind je in de informatiemap in het chalet.

Waar kan ik terecht met vragen tijdens mijn verblijf?

Mocht je vragen hebben tijdens het verblijf, dan kun je terecht bij de gastheer van het Dal van de Ruiten Aa.

Kan ik gratis gebruikmaken van de airco in mijn chalet?

Ja, het gebruik van de airco is gratis voor elk chalet. Wij vragen wel om zorgvuldig om te gaan met het gebruik van de airco, ivm het klimaat en het overbelasten van het stroomnetwerk.

Kan ik (1 of meer nachten) een extra gast laten komen?

Nee, het is niet toegestaan om extra gasten te laten verblijven.

Vakantie boeken

Waarom moet ik borg betalen?

De borg is bedoeld om ervoor te zorgen dat de huurder verantwoordelijk omgaat met de gehuurde woning en de bijbehorende inventaris.

Hoeveel borg moet ik betalen?

De hoogte van de borg is terug te vinden in de algemene voorwaarden.

Waarom moet ik de gehele reissom vooraf overmaken?

Een reservering wordt pas definitief gemaakt indien het volledige bedrag vooraf voldaan is via een bankoverschrijving. Mocht er restitutie plaatsvinden, zoals de borg, dan wordt deze na thuiskomst gecrediteerd op het bij ons bekende bankrekeningnummer. 

Klachten

Waar kan ik terecht met klachten?

Indien je een klacht hebt dan verzoeken we je dit kenbaar te maken door contact op te nemen via de mail of tijdens het verblijf direct bij de gastheer.

Wat wordt er met mijn klacht gedaan?

Klachten worden serieus genomen en getracht naar alle tevredenheid op te lossen. 

Veelgestelde vragen
Veel gestelde vragen

Contactgegevens

Dal van de Ruiten Aa

Bovennieuwlandsweg 1

9541 SZ Vlagtwedde

Tel: 06 – 57523081

Mail: info@dalvanderuitenaa.nl